Scherzando gemengd koor.

Scherzando is, de naam zegt het al, een koor met een knipoog. Het is opgericht in 1994 en bestaat uit ca 45 enthousiaste zangers uit Driebergen en omstreken. Wekelijks wordt op maandagavond in De Bron gerepeteerd.

Scherzando heeft in de loop van zijn bijna 30-jarig bestaan heel wat gezongen. In 2022 voerden we de Misa Tango van Palmeri uit, in 2019 de Carmina Burana (Orff) en in 2018 ‘Dido en Aeneas’ (Purcell). Andere hoogtepunten zijn door de jaren heen 'The Armed Man' (Jenkins), ‘Sacred Bridges’, ‘Zoo Buddingh Zoo’ (Strategier), de ‘Missa Criolla’ (Ramírez), ‘De Schipbreuk’ (Wagenaar), en de ‘St. Jorismis’ (Finckers).

Naast grotere werken met solisten en/of begeleiding zingen we ook graag a capella-liederen, uit de Renaissance tot heden.