Leuke, interessante, bijzondere, gewone, websites

Broekmans & van Poppel BV
Bladmuziek snel in huis, alleen voor de bijzondere dingen moet je naar buitenlandse online shops.

Van der Heijde

Carus verlag
Bladmuziek snel in huis, Uit het Duitse Leinfelden Echterdingen

Musikhaus Doblinger
Bladmuziek snel in huis, uit Wenen.

Cyberbass
Innovatief leren voor koorzangers, oefen-CD's enz. Kijkje zeker waard.

Jetse Bremer
Zanger, componist, arrangeur, koordirigent, leuk mens. Deze website is zeer de moeite waard, ook omdat er veel .wav .mid en .pdf bestanden op de staan, die je een indruk geven van de eerste paar pagina's van zijn muziek.

Passieprojecten
Eindeloos veel mogelijkheden om met passie te zingen, grote projecten, zangreizen, dans enz.

Noteworthy
Het enige betaalbare én goede notatieprogramma.

Noteworthy scriptorium
Ongelooflijk wat je hier wel niet allemaal aan bestanden kunt vinden. Natuurlijk lang niet alles zang, maar ook dat staat er rijkelijk. Vaak kun je het afdrukken, dan hoef je ook geen bladmuziek meer te kopen

Taizé
Prachtige website met "alle" Taizé liederen als midi én de bladmuziek in een printbare vorm. Het aantal beschikbare liederen is verbazingwekkend. Luister, geniet en zoek wat moois uit om te oefenen ???

Choral Public Domain Library
Zeer uitgebreide website met zoals de naam zegt heel veel koormuziek. in de loop van de jaren heb ik deze site aanzienlijk zien uitbreiden, veranderen, een actieve club dus!

Koorpartijen
Heel veel nwc en midi bestanden van allerlei koorwerk
Daarnaast wordt online oefenen met Coria via de site ondersteund: kies een koorwerk en na drukken op de 'Coria' knop (onder SATB) kun je de partij kiezen die je wil oefenen, met diverse instelmogelijkheden.

Voicesync
SUPER coole site, met allemaal programma-tjes waarmee je je stem kunt analyseren, oefenen, spelen enz. Van alles zijn versies waarmee je kunt spelen zonder te betalen. Veel plezier.

Kunst der Fuge
Een heleboel midi bestanden

Classical Music Archives
Grote website met veel klassieke stukken in midi formaat, je kunt er geloof ik 4 per dag voor niks downloaden

Chanteur.net
Een mooie plek op het net voor zangers, oefeningen, muziek enz. Vooral voor Francofielen.

Old Music Project
.nwc .midi en .pfd van oude muziek, kijken en kiezen. NWC inclusief tekst dus geen bladmuziek meer nodig, voor noteworthy composer bezitters

Scherzando gemengd koor. Driebergen.