Reinhard Reed Findenegg

Na zijn studie muziekregistratie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, studeerde Reinhard Findenegg in Hongarije aan het Muziekpedagogisch Instituut Zoltán Kodály piano, methodiek, zang en koordirectie.
Hij voltooide de studie Schoolmuziek aan het Conservatorium in Amsterdam en volgde de Kurt Thomas Cursus voor koordirigenten in Utrecht. In 2018 behaalde hij de titel Master of Arts in de muziekpedagogiek aan de Hochschule für Musik und Tanz in Keulen.
Reinhard heeft ervaring opgedaan bij diverse koren, waaronder Kamerkoor ‘Decamerone’ in Utrecht. Hij leidde Popkoor ‘Remix’ in Almere , waarmee hij in 2005 de tweede plaats behaalde op het grote popkorenfestival ‘Hot Zone’ in Apeldoorn.
Hij werkte als vakleerkracht en consulent muziek voor het basisonderwijs en is tegenwoordig docent methodiek/didactiek aan de Opleiding Docent Muziek van het Conservatorium van Amsterdam.
Reinhard is sinds november 2006 dirigent van Scherzando.

Scherzando gemengd koor. Driebergen.